Torte


Sar mici scântei plăpânde

Slabe, efemere, clipinde

Ce sub imbold, deodată

Cutremură, şi focul se arată

 

Frunze de pasiune, roşii, galbene

Răsar, se-nalţă şi pier, fără lene

Ele sunt răscolite de un puternic vânt

Par a dansa ritmic într-un mare cânt

 

Ce poate opri revărsarea asta nebunească?

Cum de mistuiri sufletul să se ferească

Când atât de dulce, de duios, ard ele

Petale de trandafir, cu glas de nuiele?

 

Spirit e totul, plasma e-nălţătoare

Efemerul se topeşte, încet dispare

Şi focul cuprinde întreaga sulfare

Cu blânda lui căldură, ce încântare!

 

Să ardă mai mult, la nesfârşit!

Căci timpul însuşi pare a se fi topit!

Şi scântei veşnic să apară, neîncetat

Să ardă focul pasiunii, de scântei însetat!

 

Blând este acest foc, iar nu distrugător

Bucură sufletul, e aur, har curgător

Izvor de fericire, ce nu seacă nicicând

Ce asupra relelor se-aruncă susurând…

 

Torţe.

Torţe ale sufletului.

Dragostea.

About andreigreceanu

Sunt un tanar din Romania. Am facut acest blog pentru a descrie niste situatii, pentru a arata dezastrul intelectual si nu numai din aceasta tara. Cred ca generatiile tinere ar trebui sa se ridice si sa faca ceva in aceasta tara, in loc sa plece din ea. Daca toti tinerii vor pleca din tara, cine va mai ramane cu initiative, cu reforme? Si vorbesc de toate domeniile, desi eu ma axez in principal pe politica si literatura. Eu cred in democratie suficient de mult cat sa-mi doresc ca ea sa functioneze si suficient de putin pentru a nu-mi face iluzii cu privire la limitele ei. Ma consider si eu un roman, si inca unul care vrea sa schimbe ceva in tara lui. De acum, mult nu pot sa fac, insa am o arma foarte importanta: scrisul. Imi place literatura, dar am gust si pentru politica. Interesanta combinatie, nu-i asa? Poate ca un copil de varsta mea nu ar trebui sa aibe asemenea preocupari, dar, in definitiv, cineva va trebui sa le aibe, si va veni momentul cand voi avea de ales o cariera. Si nu voi alege sa muncesc in strainatate. Pentru toti tinerii care gandesc ca mine si pentru cei ce inca cred ca mai bine e sa pleci in strainatate decat sa ramai si sa ajuti aceasta tara, eu va scriu. Va scriu si celor ce aveti un loc de munca, sunteti romani cinstiti si vreti o schimbare in bine. Va scriu tuturor celor interesati de literatura, tuturor celor care s-au saturat de lipsa de cultura modernista si vor o intoarcere la vechile valori, la valorile universale.
Acest articol a fost publicat în Poezii in romana și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Torte

  1. Hmm, poezie cu rima…
    „You must be old here…” daca intelegi ce vreau sa spun.

  2. ingreceanu spune:

    Foarte frumoasa. Cel de mai sus a vrut sa spuna ca „you must be old in tne branch” adica cu experienta nu amator.

Lasă un răspuns

